بخش پرندگان در نرم افزار بیمارستان دامپزشکی

یکی از بخش هایی که در اکثر بیمارستان های دامپزشکی یا کلینیک های دامپزشکی وجود دارد بخش پرندگان می باشد. با توجه به اینکه در برخی از مراکز دامپزشکی متخصص پرندگان به صورت جداگانه فعالیت می کند نیاز به داشتن این بخش در نرم افزار مدیریت بیمارستان دامپزشکی وجود دارد.

پس از اینکه یک شخص با پرنده به کلینیک یا بیمارستان مراجعه میکند و برای کیس آن پرونده ای تشکیل می گردد توسط مسئول پذیرش به بخش پرندگان ارجاع داده می شود.

در این بخش دکتر پرندگان می تواند اطلاعات مربوط به علت مراجعه، یافته های بالینی، داروهای تجویز شده برای کیس و شرح درمان را در نرم افزار ثبت کند. همچنین امکان مشاهده سوابق درمانی پرنده در نرم افزار به سادگی قابل مشاهده و در دسترس دکتر می باشد.

از دیگر قابلیت هایی که در این بخش در نرم افزار بیمارستان دامپزشکی وجود دارد ثبت یادآورهای مختلف از قبیل واکسن یا مراجعه بعدی یا مراجعه دوره ای و ادامه درمان می باشد که با توجه به اینکه نرم افزار یک روز قبل به صاحب کیس اس ام اس یادآور ارسال میکند این گزینه در نگهداری و حفظ ارتباط خوب بین مرکز درمانی و صاحب پرنده کمک شایانی می کند.

در صورتی که نیاز به انجام هر گونه آزمایش توسط بخش آزمایشگاه باشد، دکتر می تواند کیس را به بخش آزمایشگاه ارجاع دهد و لیست آزمایشات مورد نیاز را اعلام نماید.

پس از انجام آزمایش و ثبت نتایج توسط مسئول آزمایشگاه، دکتر می تواند به راحتی در بخش پرندگان از این موضوع مطلع شده و نتایج را مشاهده نماید.

بعد از اتمام کار درمان و ثبت اطلاعات درمانی، متخصص می تواند نسبت به درج خدمات ارائه شده از طریق نرم افزار دامپزشکی اقدام نماید و با این کار پرونده به بخش پذیرش ارسال می شود تا نسبت به تسویه و دریافت مبلغ از صاحب پرنده، اقدامات لازم صورت گیرد.

در پایان می توان گفت که بخش پرندگان یکی از بخش های ضروری در نرم افزار بیمارستان دامپزشکی می باشد که کمک شایانی به مدیریت بیمارستان در خصوص گزارشات آماری و مالی بر اساس بازه های زمانی دلخواه میکند.