بهترین نرم افزار کلینیک دامپزشکی چه نرم افزاری می باشد و چه خصوصیاتی یک نرم افزار خوب دامپزشکی باید داشته باشد؟

پاسخ به این سوال می تواند باعث شود مدیریت یک کلینیک دامپزشکی به راحتی نسبت انتخاب و تهیه یک نرم افزار کلینیک دامپزشکی خوب اقدام نماید.
اما چه خصوصیاتی باید برای یک نرم افزار کلینیک دامپزشکی کاربرپسند و خوب مد نظر باید باشد :
می توان به جرات گفت که کاربرپسند بودن و سادگی یک نرم افزار را می توان به عنوان اولین خصیصه یک نرم افزار خوب دامپزشکی نام برد، راحتی کار با نرم افزار با کمترین آموزش و حتی کار با نرم افزار با تغییر پرسنل از قبیل منشی یا دکترها که دغدغه مدیران کلینیک های دامپزشکی و بیمارستان های دامپزشکی می باشد، از مسائل مهم در این زمینه است.

قابلیت اطمینان و نداشتن مشکلات متعدد دیگر ویژگی یک نرم افزار خوب کلینیک دامپزشکی می باشد، این ویژگی به راحتی بدست نمی آید مگر اینکه مجموعه ای مشتریان زیادی داشته باشد و نرم افزار بارها و بارها توسط مراکز مختلف و کاربران مختلف تست شده باشد. قطعا اگر نرم افزاری در ۱۰۰ یا ۲۰۰ مرکز نصب و در حال استفاده باشد به مراتب قابل اطمینان تر از نرم افزاری می باشد که در ۲ یا ۳ مرکز نصب شده باشد.

پشتیبانی خوب و مداوم را می توان به عنوان حتی گزینه اول و مهمترین گزینه نام برد. نرم افزاری که پشتیبانی خوب و مداوم نداشته باشد همیشه محکوم به شکست است، زیرا مشتریان پس از مدتی به سمت سایر نرم افزارهای سوق داده می شود و تلاش می کنند نرم افزار دیگری را جایگزین نرم افزار بدون پشتیبانی یا پشتیبانی ضعیف کنند. در این قسمت باید توجه داشت که همیشه قیمت کم یا پیشنهادهای وسوسه انگیز مثل تخفیف ۹۰ درصدی در جشنواره می تواند شروع کار با یک نرم افزار دارای مشکل باشد.

اما اگر بخواهیم در مورد خصوصیات فنی یک نرم افزار خوب کلینیک دامپزشکی صحبت کنیم قطعا باید مواردی را مد نظر داشته باشیم که در یک کلینیک دامپزشکی و کاربران با آن مواجه هستند و نیاز روزمره و همیشگی آنها می باشد. این موضوع نیز به سادگی و از بیرون از کلینیک دامپزشکی قابل درک نیست مگر اینکه مجموعه ای با داشتن مشتریان زیاد و تجربه کار با کلینیک های مختلف به جزئیات و نکات ریز، دغدغه ها و نیازهای هر مجموعه ای واقف باشد.

مواردی از قبیل تشکیل پرونده درمانی تا بخش مالی و حسابداری و انبار و ارتباط به مراجعین همگی مواردی هستند که به تفکیک در ذیل به آنها اشاره خواهد شد:
– تشکیل پرونده اولیه و درمانی برای هر حیوان (پت)
– ارسال یادآورهای واکسن، ضدانگل ، مراجعه بعدی (آرایش، شست و شو، جراحی و … )
– بخش های درمانی از قبیل ویزیت، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، بستری و پانسیون و …
– بخش فروش و انبارداری
– بخش مالی و حسابداری
– بخش گزارشات تفضیلی، آماری و مدیریتی